onsdag 25 december 2013

WASABI SILL


Hoppas ni haft en mysig jul allihop. Själv har jag firat med familjen. 
Jag brukar alltid göra lite nya smaker på sill varje år och detta året gjorde jag Wasabi sill och en Brantevikssill. Receptet på Brantevikssill kommer i nästa inlägg. Båda recepten hittade jag i senaste numret av Buffé!!

6-8 pers

1 burk löksill (ca 500 g)
3 msk grovhackad persilja
1 1/2 dl creme fraiche
1 1/2 msk wasabi på tub
1 1 /2 tsk färskpressad citronjuice

GÖR SÅ HÄR:

  1. Häll av sillen i en sil. Mixa persilja med 1/2 dl creme fraichen med stavmixer. Rör ihop detta med resten av creme fraichen, wasabi och citronjuice.
  2. Blanda ner sillen med lök och kryddor. Ställ i kylen fram till servering.
Jag fick även en liten julklapp från Leksand. Jättegoda julknäckebröd och en senap. Tack så mycket, verkligen supergott och passade jättebra till julmaten!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar