tisdag 18 september 2012

KASSLERGRYTA MED PAPRIKA


Här kommer en krämig kasslergryta med många smaker i. Jag köper svenska champinjoner för dom polska ger jag inte mycket för. Dom smakar ingenting. Men det är ju inte alltid det finns svenska i butiken, jag lyckades hitta små gårdsodlade champinjoner som var så goda. Smakade som champinjoner ska göra!!

4 pers

700 g kassler
1 paket bacon
1 liten purjolök
1 röd paprika
champinjoner
4 dl mjölk
4 dl grädde
2 dl creme fraiche
maizena redning
1 tsk paprikapulver
2 tsk sambal oelek
1 fond du chef beef (köttbuljong i dallrig form)
salt, peppar

GÖR SÅ HÄR:

  1. Skär kasslern i små bitar och baconet i skivor.  Bryn kassler och bacon i en gryta.
  2. Skiva purjolöken och skär paprikan i bitar,dela champinjonerna om de är stora,  häll ner i grytan och stek några minuter tills purjolöken är mjuk. 
  3. Tillsätt mjölk, grädde och creme fraiche. 
  4. Koka upp och red av med maizena. Smaka av med paprikapulver, sambal oelek, salt, peppar och fond du chef. 


4 kommentarer:

  1. Så gott, det måste jag tga och testa med kasslern som jag har i frysen

    SvaraRadera
  2. Den här kan jag säkert göra med qournfilér som jag strimlar. Mums!

    SvaraRadera
  3. Ser gott ut, riktigt krämig!

    Ha en skön helg!
    Kram Malin

    SvaraRadera